Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.07.2015 23:03 - Иво и “Еврика в дома”
Автор: divergent Категория: Технологии   
Прочетен: 1176 Коментари: 9 Гласове:
5

Последна промяна: 05.07.2015 20:47

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Приятелят ми Иво е програмист, който много се увлича по нестандартните решения и затова с удоволствие твори в новаторската фирма Еврика в дома. Като всеки уважаващ себе си програмист, той работи по много и все интересни проекти. Например: Охлаждане на компютър от съдомиялна машина, USB леген за диагностика на солена вода, Компютърно управление на производството на царска туршия и много, много подобни.
При приключване на успешната година, в
Еврика в дома започнаха да се планират целите за новата. Не зная дали за Вас ще е учудващо, но стотици световноизвестни производители отправят предложения за провеждане на експерименти с техни продукти, обещавайки солидно финансиране. Лошата новина е, че за провеждането на експериментите, са нужни редица уреди и приспособления, включително и доста скъпи, които ще трябва да бъдат закупени от Еврика в дома. Добрата пък е, че повечето уреди и приспособления могат да бъдат използвани за няколко различни експеримента и така, при добро планиране, Еврика в дома може да увеличи печалбата си.
Директорите на фирмата възложиха на Иво да намери ефективоптимално решение на тази нелека задача и сега той се чуди какво да направи, за да бъде то максимално ефективно и Еврика в дома да реализира максимална печалба.
Приятелят ми може да избира измежду  N (1 ≤ N ≤ 1000) експеримента. Експериментите могат да се изпълняват еднократно и за изпълнението фирмата ще получи конкретно възнаграждение. За осъществяването на един експеримент е необходимо да бъдат закупени един или повече измежду M зададени уреди (1 ≤ M ≤ 1000) с известна цена. Закупеният уред може да се използва във всеки експеримент, за който е необходимо. Печалбата на Еврика в дома се определя от разликата между получената за извършените експерименти сума и сумата, изразходвана за закупуване на необходимите уреди.
Именно тук трябва да приложи креативността си приятеля ми Иво: Той трябва да напишете програма, която да определи кои уреди да бъдат закупени, така, че изпълнявайки всички възможни експерименти с тези уреди, да се постигне максимална печалба.

Някой ще помогне ли на Иво да се справи?



Тагове:   задача,   Иво,   еврика в дома,


Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

1. blondinkas4uk09 - Здравей, "Алекс",
05.07.2015 02:45
Честит 2-ри постинг в блога! Пишеш много увлекателно, чета те с интерес! Забавно е!!!
цитирай
2. blondinkas4uk09 - Модерация???
05.07.2015 02:47
Харесвам модерацията, така е още по-забавно! :)
цитирай
3. divergent - Благодаря Ви за милите думи. ;) А ...
05.07.2015 15:00
Благодаря Ви за милите думи. ;)
А становище по задачата ще се опитате ли да дадете? ;)
цитирай
4. blondinkas4uk09 - И аз ти благодаря за милите думи, :)
06.07.2015 23:12
За съжаление няма да мога да дам становище по задачата, та аз съм блондинчица, Алекс, не очаквай много от мен! :)
цитирай
5. milady007 - а какво става с хай техникаааа ???
10.07.2015 00:04
ЗАщоо не се изявява .Нали е програмист хо хо хоооо
цитирай
6. divergent - За съжаление няма да мога да дам с...
13.07.2015 21:41
blondinkas4uk09 написа:
За съжаление няма да мога да дам становище по задачата, та аз съм блондинчица, Алекс, не очаквай много от мен! :)

Хайде, хайде. Скромността не винаи краси човека. А във Вашия случай тя е непонятна. ;)
цитирай
7. divergent - ЗАщоо не се изявява. Нали е прогр...
13.07.2015 21:42
milady007 написа:
ЗАщоо не се изявява .Нали е програмист хо хо хоооо

За кой хай техник говорите? ;)
Благодаря за посещението.
цитирай
8. bryunetsnakovalnia10 - Здраво, Колега.
18.07.2015 09:24
Сега...
Първо да се извиня за това, че те взех за дама.
От друга страна да изкажа допускането, че тогава си от Y-поколението.
Прав ли съм?!

А за задачата:
На пръв поглед нищо трудно - една рекурсия /за по-лесно косвена/ и Иво е готов.
Но това е само на пръв поглед.
Предполагам "молбата" за "помощ" не е актуална вече и затова няма да се впускам в конкретно решение. Още повече, че коментарите тук не се славят със свобода на въвеждане на стрингове, различни от нормални текстове и то с по един интервал м/у низовете.

Поздрави и да кажа, че и аз... както моята Приятелка Бло, въпреки, че съм страшно ангажиран - ще се опитам да следя бъдещи интересни постинги.
цитирай
9. divergent - Сега. . . Първо да се извиня за това, ...
18.07.2015 20:46
bryunetsnakovalnia10 написа:
Сега...
Първо да се извиня за това, че те взех за дама.
От друга страна да изкажа допускането, че тогава си от Y-поколението.
Прав ли съм?!

А за задачата:
На пръв поглед нищо трудно - една рекурсия /за по-лесно косвена/ и Иво е готов.
Но това е само на пръв поглед.
Предполагам "молбата" за "помощ" не е актуална вече и затова няма да се впускам в конкретно решение. Още повече, че коментарите тук не се славят със свобода на въвеждане на стрингове, различни от нормални текстове и то с по един интервал м/у низовете.

Поздрави и да кажа, че и аз... както моята Приятелка Бло, въпреки, че съм страшно ангажиран - ще се опитам да следя бъдещи интересни постинги.

:)))))))))))))))))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: divergent
Категория: Технологии
Прочетен: 16044
Постинги: 14
Коментари: 36
Гласове: 12
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031